16 Kasım 2013 Cumartesi

depixi - the picture perfect

“Bir insanın bir şeyi sevdiğini anlamak istiyorsanız gözlerindeki ışıltıya bakın…”

Bu bir atasözü ya da Mevlana’dan alınmış bir özlü söz değil… Bu bildiğiniz, düpedüz, tertemiz bir gerçek… Gözler yalan söylemez, söyleyemez…

Biliyorum ki bir insan yaptığı en ufak bir şeyi bile severek yapıyorsa o işin tadı, ahengi bambaşka oluyor…

Pekala, o gözlerle bakan biri Dünya’yı nasıl algılar?
Ben biliyorum galiba…

Daha doğrusu gördüm o gözlerden çıkmış bir işi…

İnternetten PC’min sıkıcı arka planı için bir iki fotoğraf aramaktaydım… Böyle rengi, canlılığı olan cinsten… Anlamı olan… Yoksa uçan martıyı ben de çekmekteydim… Denizi de… Ve öyle dolanırken bu siteye rastladım: depixi…
Bu tarz sitelerde kişi hep kendini över, ‘ben buyum, mükemmelim, harikayım’ der açık açık demese de… Ki bence işini iyi yapan biri, işini yapabilen biri böyle şeyler söylemez… Siz zaten bakınca anlarsınız…
Depixi de bunu demeyenlerden…

Peki, nedir kimdir bu insan ya da insanlar?

Sitesinde de yazdığı gibi “Düşlerinizi gerçekleştirmek için çok çalışan” ve fotoğrafçılık hizmeti veren güzel bir oluşum… Bir fotoğrafçılık şirketi depixi… Hollanda’nın Rotterdam şehrinde hizmet veriyorlar ama uluslararası çalışıyorlar… İşlerinde ise ciddiyet, profesyonellik ve kesinlikle sanatsallık söz konusu… Çünkü hemen anlıyorsunuz ‘kafanı sağa döndür melül melül bak’ diyen veya dekora gün batımı yerleştirip gelin ve damadı bir odaya hapseden stüdyo fotoğrafçılarından olmadıklarını… Ve yine görüyorsunuz ki fotoğrafı olan kimse oturup ‘poz vermemiş’…
Fotoğraf çekmenin sadece elinize DSLR kamera alıp deklanşöre basmak, aynadan flash patlatmak suretiyle kendimizi çekmek veya ölümüne Photoshop olmadığını artık hepimiz biliyoruz… Ben lisedeyken vardı o gözleri mavi yapmak, saçlara sarı balyaj filan… Şimdi daha doğal ve gerçek olan tercih ediliyor… Yüzün porselen gibi kırışıksız, gözlerin manasız derecede parlak olduğu işler yok artık… İnsanı insan yapan yüzündeki çizgilerdir kusurlarıdır bir yerde… İfadesizliği değil…

Yorumlar da beni destekler nitelikte:

“…Kaç kişiydi Demet, kaç makinesi vardı, nasıl bir vitamin almıştı düğün günümde inanın bilmiyorum.” Demiş bir gelin…

Bir Anne de “…Bütün gün süren çekimlerde Destina'nın senden almış olduğu pozitif enerji ile yorulmak nedir bilmedik günün nasıl akıp geçtiğini anlamadık bile :-) kızım ve ben o kadar güzel vakit geçirdik ki boşuna telaşlanmışım çekilen resimlerden de görüldüğü üzere doğallık, eğlence, oyun, hepsi bir arada idi :-) “ diye dile getirmiş memnuniyetini…


Düşünsenize en özel gününüz, evleniyorsunuz… Mutlusunuz, heyecanlısınız, istiyorsunuz ki her şey mükemmel olmalı… Ve bu anların güzel, kalıcı olmasını istiyorsunuz… Çok arkadaşım var ki maliyetten kısmak için bu güzel gününün anılarını kalitesizleştiren… Hatta onlarca fotoğrafı silindiği için elinde sadece beş altı pozu kalan bile biliyorum… Bu resmen saygısızlık… Sırf bu yüzden bile depixi’nin bu işi ticarete dökmediğini, işini severek yaptığını anlıyorum kendi adıma… Ve ben de saydığım bunca sebepten ötürü Tilki Mekanlarıma depixi’nin web sitesini de koydum… Çünkü emek verilen her iş benim için değerlidir…

Belki de bir sonraki fotoğraf sizinkidir… Neden olmasın?


Saygılar efendim...



1 yorum: