11 Ekim 2012 Perşembe

Bir Güncelleme Hikayesi: IOS 6.0


Var ya hiç aklıma gelmezdi teknoloji ile alakalı bir şeyler yazıp insanları aydınlatacağım… Apple ve Tilkilerim A.Ş. gururla sunar: IOS 6.0 Hikayesi…

Öncelikle kaç kişiye danıştım sayısını unuttum… Kimse de net bir şey söylemedi… İşte benim gibi merak edenler, korkanlar için deneyimlerimi yazmaya karar verdim…

Ocak’ta Hollanda’dan hediye olarak gelmişti telefonum… Belli prosedürleri oluyor ya bu olayın… Pasaporta kayıt filan… Getiren kişinin son bir ay içinde yurt dışına gitmiş olması ve 1 yılda hiç cihaz getirmemiş olması lazım vs… Sonra GSM hattını değiştirme işi var tabii… Bunların SIM kartı değişik… Minnacık… Kesiyorlarmış veya o boyutta özel hat varmış… Gittim tabii ki ikincisini aldım… Dediler ki bunda ‘SIM Lock’ var… Dedim o da de? Hattım çalışmazmış açtırmam lazımmış… Gevey dedikleri ‘gereksiz’ bir alet varmış… SIM kart yuvası gibi… Daha doğrusu o yuvanın çerçevesi… SIM’in çalışmasını sağlıyormuş… Aldım tabii bir ton para verip… 2 ay kullandım o şekilde… Sonra telefon bir triplere girmeye başladı… SIM’i görmüyor, hat gidiyor, telefon kilitleniyor filan… Korktum neler oluyor diye… Tipik Türk mantığı ile telefonu kapatıp açtım, kartı çıkardım, üfledim bile hatta… Bana mısın demedi… Sonunda operatörümü aradım… Dedim durum bu sizden mi kaynaklıyor bu durum… Kayıtlı mı değilim vs… Dediler yasalsınız kayıtlısınız sorun yok… Delireceğim çalışmıyor alet ama… Sonunda o Gevey denen gereksiz aleti attım… SIM kartı normal taktım 7 ay oldu gayet de sorunsuz çalışıyor telefonum…

Ve Güncelleme Macerası

Gel gelelim güncelleme olayına… Bu Gevey midir nedir o aleti alırken sakın IOS 5’e (o zaman o vardı) geçme telefon kilitlenir bir yıl kullanamazsın dediler… Nasıl tırstı isem iTunes’a bağlarken korkuyordum… Dahası ‘Cydia’ denen ve kısaca ‘Kaçak Apple Store’ diyebileceğim ve silinemeyen bir program yüklenmiş bilgim dışında… Ben onu en başından dosya depolama uygulaması sanıyordum daha doğrusu telefonun zorunlu bir programı… Yokmuş öyle izci… Bu haliyle ‘kaçak’ çok kullanılan tabir ile ‘Jailbreak’li görünüyormuş telefonum…

Sonra iPhone 5 çıktı… Ortalık yıkıldı… Milyonlarca sattı çıkar çıkmaz filan… Teknoloji bağımlıları kapılarında sıra oldu Apple’ın saatlerce beklediler ne gerekse artık…

İşte burada başlıyor benim maceram… IOS 6 adında yepyeni bir yazılım çıkarmışlar güncelleme yapmak isteyenler buyursun dediler… iPhone 3’ü olanlar bile patır kütür güncelledi sistemlerini… Misler gibi hava atıyorlar… Benim son model telefonum var eziğe bağlamışım… Bir uygulama güncelleyecek oluyorum uyarı çıkıyor ‘En az IOS 5 olmalı sistemin’ diye… Paranızla rezil olmak bu oluyordu işte…

Dün canıma tak dedi dedim ne olursa olsun güncelleyeceğim bu aleti… Bir uyarı yapayım öncelikle bağlı bulunduğunuz operatöre gidin ve rehberinizi yedekleyin… Bu iş bitince telefonunuzda ne kadar video, fotoğraf varsa bilgisayarınıza yedekleyin… Sonra üzülürsünüz… Gerçi siz güncelleme yaparken soruyor ‘Yedekleme yapayım mı’ diye siz yine de kendiniz de yedekleyin…

Bir kere IOS 6’ya geçebilmeniz için iTunes’unuzun da güncel en az 10.7 olması gerekiyor… Yoksa onu da ekstradan güncelleten bir uyarılar silsilesi alıyorsunuz…

Ve başlamadan önce mutlaka telefonu bilgisayar ile eşzamanlayın… Bu önemli çünkü verileriniz kaybolabilir…

Ve O Malum Butona Basınca Olanlar

Önce sistemi bilgisayara yaklaşık 50 dakikada indiriyorsunuz… Bu esnada hiçbir kablo bağlantısı ile oynamayın ve bilgisayarınızın internetinin açık olduğundan emin olun… Çünkü bu veri alışverişi hep internet üzerinden yapılıyor…

Bu işlem bitince bunun telefonunuza entegre işlemi başlıyor… Uyarı çıkıyor yedekleme ister misiniz şeklinde… Evet deyin… Ve sonra telefon kapanıyor… O meşhur ‘Elma’ logosu ile baş başa kalıyorsunuz… Bekliyorsunuz… Bu olay 3 kez filan oluyor… Korkmayın ama telefonunuz bozulmayacak… Sıfırlama ve fabrika ayarlarına dönme ile alakalı sanırım bu çünkü verileriniz siliniyor ki o abuk kaçak uygulamalardan kurtulmak için tek çareniz bu…

Ve telefon açılıyor… Kendine geliyor… Tabii ekran standart, her şey temiz sıfır… iTunes size işlem bitti diyene kadar kabloyu çıkarmayın… Veri akışı tam olmazsa telefonunuz bozulabilir…

Bir takım yönergelerle telefonu kuruyorsunuz… Telefona isim veriyorsunuz kaydediyorsunuz… Sonra solda bu verdiğiniz isim çıkar örneğin ‘Kaşıklı Voyvoda’s iPhone’ yazdınız… Oraya gelip mouse ile sağ tıklıyorsunuz ve ‘Yedeklenenleri Geri Yükle’yi seçiyorsunuz… Gerisini iTunes hallediyor…

Şimdi benim sorunum telefon rehberimin olmaması… Operatörüme gidip yeniden yükleyeceğim… Gerisini yedeklemiştim zaten…

İşte bu kadar… Benim gibi bir teknoloji katili bile yapabildi ise siz de yaparsınız…

Şimdiden kolay gelsin…
Bitti…
Saygılar efendim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder