27 Eylül 2012 Perşembe

Giriş Gelişme Sonuç


Kimin Eli Kimin Cebinde
Yine saçlarımın nemden kabardığı ve bunun da içimi sıktığı bir güne daha başlamış bulunuyorum… Zaten ne yapsam bozuluyorlar… Çok alıngan fazlasıyla havadan nem kapan cinsten bunlar…

Ve yanıp sönen imlecin şahane gerginliği… Hepsi bir atasözü veya özlü söz verip ya da daha kötüsü ‘Bu yaz tatilde ne yaptın’ sorusu üzerine haydi kompozisyon yaz diyen Türkçe/Edebiyat hocalarım yüzünden… Allah razı olsun, sayfaya mel mel bakıp ‘Ne yazayım nasıl başlayayım’ diye her sınav karalar bağlardım… Çünkü ‘sistemli’ bir ‘Giriş-Gelişme-Sonuç’ örgüsü isterlerdi… Aynı sorunu çok sonra üniversitede de yaşadım… Hep bir dağınıklık, bir başı sonu kaymış ve Arapçadan hallice yazı tipi… İki yaprak (bu durumda dolusundan 4 sayfa eder) alırdım her sınav… Alırdım da çok bildiğimden değil 20 nk* aralık bırakıp yazmamdandı hepsi…  

Gelemiyordum işte kısıtlanmaya… Hele de şu meşhur ‘Kendi yorumunuzla yazın’ muhabbeti yok muydu! Sabahlar olmasın! Kendi yorumum nasıl olsun konuyu bilmiyorken… Haydi, biliyorum diyelim, kazara yazacak olursunuz kendinizden bir şey sonra vay efendim ne yapıyorsun sen! Hem düşünmeye teşvik edip hem de bu kadar kısıtlamak da ancak Türkiye’de olur… Bir gün fayans için ‘Ayağa düşmeden önce daha değerli idi’ gibi bir şey yazmıştım yer karosunu kastederek… Hocam kulakları çınlasın kıyamet kopardı da zor geçtim dersinden... Başka bir hocamsa henüz hareketlenmemiş, Dolmabahçe askeri gibi duran kadın heykelleri için yaptığım çığır açıcı ‘Kara Çarşaflı Kadın’ benzetmem için tam not vermişti sınavıma…

Özlüyorum o zamanları gerçekten…

Şimdiki veletler de ‘okul iğrenç, okul yansın yok olsun, hocalar ölsün’ diye sosyal medyayı sallıyorlar… Bir yerde haklılar aslında… Şu 4+4+4 dedikleri ve ‘Tescilli İmam’ yetiştirmede müthiş bir akıma sebebiyet verecek sistem var artık… 66 aylık (5,5 yaşında demek yani) çocukların kendilerinden ağır ve büyük çantalarla okula başlamaları, üstüne bu sistemin 2. 4’lük kısmının ortaokul olması ve ‘Seçmeli Derslerin’ olması… Yani kesintisiz 5 yıllık ilkokul eğitimi değil de 4 yıl ilkokul 4 yıl ortaokul 4 yıl lise gibi oldu sistem… O ikinci aşamada da öğrenci seçmeli ders paketlerinden seçiyor ki sorun da burada ister Din paketi, ister Bilim Uygulamaları Paketi, Matematik Uygulamaları, Bilişim Teknolojileri filan... Sonra ona göre liseye gidiyor… Karşı çıkılan nokta da İmam Hatip Ortaokulları’nın yeniden canlandırılması ve İmam Hatip Liselerinin iyice yaygınlaştırılmak istenmesi…
Dördüncü Lazım mı?

Bir kere 5,5 yaşında okula başlasa çocuk 4 yıl sonra oluyor 13,5… O yaşta neyi seçsin neyi nereden bilinçli bir şekilde bilsin? Burada veliler devreye giriyor… Eğer ‘muhafazakar’ bir kesimde ise ebeveynler din paketi aynen ‘loading’… O yaşta bir çocuk ki kışın gitmese yazın mutlaka Kur’an Kursu’na gidecektir ama din ayrımını, soyut kavramları, Cennet’i Cehennem’i ne bileyim Allah kavramını ne kadar iyi anlayabilir? Haydi, anladı diyelim her dinin ‘objektif’ anlatıldığı ne malum? Ben kendi dönemimden hatırlıyorum İslam dışındaki dinlerin ‘iyi yanlarını’ vurgulamayı geçtim ucundan anlatan bir Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabım hiç olmadı… Ki bu bir paket olursa olacakları bir düşünün derim…

Diyen olabilir şimdiki çocuklar fena her şeyi biliyorlar şöyle süperler böyle zekiler filan… Acaba o harika dimağlar nereden kaynak buluyor, kimi örnek alıyor da yığınla bilgi bir anda hücum ediyor… Çok nadir olmalı aile bireyleri ağzı bozukken kendisi süt dökmüş kedi olan çocuk… Ki Psikiyatrlar bile klasiktir ya hep çocuklukta ararlar sorunları… Çünkü temelin atıldığı ilk yerdir orası…

Bu zaten hassas olan dengeyi bozup terazi kefesinin bir tarafına bastırmak değil midir?

Nereden nereye geldim iyi mi!

Saçım nemlenmişti benim bir tarağı, spreyi filan olan var mı ay bir de makyajımı tazelemek istiyorum aynası olan?

Saygılar efendim…

* = Microsoft Word'de Satır Aralığı için verilen değerlerin birimi

1 yorum:

  1. unuttuğun bişi var oda o seçmeli bölümlerin yetişmiş hocası yok birde olsa bile henüz atanmamış

    YanıtlaSil