24 Ocak 2012 Salı

Saçı Uzun Aklı Kısa

Hepimiz bir giriş, gelişme ve sonuçtan oluşuyoruz… Öyle ki mantık dümdüz, denemek serbest! Beyin mi? Bedava demiş miydim?


Düşünüyorum da, ben kendimi hep zorladım, hep bir ispata çalıştım bunca zaman...Neyi kime ispat ettiğimi anlamadan "en iyi benim" diye gezdim. Kelime işlemciler önümde saygı ile eğildi durdu, TDK’dan hiç aşağı kalır yanım yoktu bana göre...Tilkilerim mi? Her şey onlar yüzünden...

Malum ve uyuz bir soru içime aklıma ve ne yazık ki Şeytan’la haşır neşir ruhuma takıldı kaldı: Okunuyor muyum?

Önceden bu soruyu hatta bir yerde “sorunu” düşünmüyordum… Beni anlayan azınlık da olsa sivrisinek ve saz ikilisini almış gidiyordur diyordum… Ama birden “çoğunluğa” hitap etmeye başlayınca hatta o kafaya gelince anladım ki davul zurna ekibiyle gezmeliyim…

Her yazdığım yere bir “maske” taksam gerçek yüzümü unuturum gibi geliyor… Ya da her yere gerçek olsam renkli yalanlarım boşa mı gider? İkilem de insan için, gerçekten…

Kutsal İstatistikler tutup aranıyorum mesela ya da bekliyorum umut ederek arada bir ama ön yargılarım (Lat. Praeiudicium) çoğalıveriyor senaryolarımda, beyin de gündem de bundan bedava çok senaristiz milletçe; ofsaytı bile biliyorum, Türkiye benimle de gurur duyuyor, Ramazan’ı da hoş geçirdim, Mutluluk Oyunu’nu benden iyi oynayan çıkmaz, bilgi yığınlarını toplu altın günü ile kabul ediyorum, dünüm kayıp yarınım (a’yı uzatmadan lütfen) tam bir muamma, Katarsisim bir geliyor ki bazen aklınız durur; röportaj yapıyorum hayali kahramanlarla çok gerçek sorular eşliğinde, gıcığım bir çok şeye ki bu kafayla sevdiğim bir şey yok gibi görünüyor, bir varım bir yokum seçim, politika, darbe, asker, andıç, Suriye, ABD, İsrail, one minute, eylem, gaz bombası, milliyetçilik, püskevit, demokrasi filan derken kafam dağınık; pedofillerden nefret ettim hala da ediyorum, perdeleri açmadan anket dolduruyorum öyle yetenekliyim, magazin beynimde fuzuli yer işgal ediyor elin adamının 19098437. kez evlendiğini, bilmem kimin nerede nasıl frikik verdiğini, kameralara agresif davranan ünlünün küfürlerini biliyorum, internetime dokunma diye bas bas bağırırken yandaş bulamıyorum; umuda mektup yazıyorum biri okunurken 4’ü boynunu büküyor Pandora’nın kutusunda, imdb.com gibi sinema gurmesi oluyorum, her film beni yaz beni yaz diyor durmadan, düşüyorum yataylama gökten aşağı…

Hakkımda bir hayırlısı vardır elbet, Hilal Cebeci ve “Panpişleri” bereket sponsorum bu aralar, istatistiklerim evlere şenlik, sizli bizliyim insanlarla diye ve pek düzgün yazdığımdan ya edebiyat öğretmeni ya da ciddiyet abidesi sanılıyorum, hiç gülmediğimi düşünen bile var; Kişisel Bencillik Beyanı yayınlamıştım bilen bilir az zaman önce ve: “Bu bir ‘Kişisel Bencillik Beyanı’dır, küçümseyecek olanlar, sevmeyenler, burun kıvıranlar ve beni ukalalıkla suçlayanlar sağa; beğenenler, takdir ve içten içe gıpta edenler, hafiften gurur duyanlar ise sola sıraya geçsin. Çiçekler mi? Lütfen ofisime yollayın!” dedim kıyamet kopuyordu ki sağda büyük bir yığılma oldu…

Beni kimse anlamıyor martavalında değilim… Ama şöyle düşünün bir espri yapıyorsunuz ve kimse gülmüyor. Sonra espriyi açıklama gereği duyuyorsunuz ve o gülme efekti gülme gereği kayboluyor.

İşte aynen böyle bir izlenim uyandırmışım nedense… Altım metin dolu da değildir o kadar, ironi yaparım doğrudur da LYS Türkçe paragraf sorusu muyum ben okuyunca anlaşılmayayım, değil mi ama!

İçimden bir ses konuyu sonuca bağlayamayacaksın dese de sonuç gayet basit: “Okunmak ve anlaşılmak istemek suç değildir” hele ki özenle, kafa yorarak her platforma ayrı ayrı, ince eleyip sık dokuyarak bir şeyler yazmaya çalışınca sonuca daha kolay varılıyor. Emeğe saygı sizin mouse’un roller’ı ile hızla aşağı inmeniz değil, yazanın kelimelerini anlamaya çalışmanızdır. “Çok güzel olmuş, süpersin” demekle değil içten bir alkışla, sözle mutlu edersiniz kopyala yapıştır yapmadan emek veren ruhu amatör görüntüsü pek profesyonel bu yazarı…

Sonuç mu?
Saçı uzun aklı kısa bir kızım işte, ne denir ki…
Saygılar efendim…

2 yorum:

  1. Emege saygi duymak lazim zten çok guzel olmus yazin

    YanıtlaSil
  2. okunuyorsun bence.bukadar ciddiye alma herseyi.

    YanıtlaSil