9 Haziran 2011 Perşembe

Zedelenen Tarih ve Kaybolan İrade

             Bugünlük Tilkilerim dinlensin, ben size Misafir Yazar getirdim. İyi okumalar...
             İnsanlar milletlerini neden sever, neden vatanlarının üzerinde yaşadığı kimliklerini bu kadar özümser? İlkokullarımızda öğrendiğimiz tarihimizi anladıkça, nereden nasıl, niçin geldiğimizi anlar ve varlığımıza bir anlam yüklemiş oluruz. Günümüzde ne yazık ki sahip olduğumuz değerleri kurcalayan, zihnimize müdahale edip bu yüklediğimiz anlamı yozlaştıran hareketlerle karşı karşıyayız. İnsanlara eğer tarihini unutturursan önce kim olduğunu unutur, sonra nereye gittiğini...
              Şimdilerde böyle değil ama aslında kim olduğumuzu gösteren tarihimizi allayıp pullayıp ve istedikleri gibi değiştirip önümüze koyuyorlar. Önceleri tarihin yetiştirdiği nadide insanları ve onların yaptıklarını okuyup feyiz alırdım. Ama artık buna hiç gerek yokmuş. Çünkü anladım ki her şey tek bir noktada başarılı olmak içinmiş. Benim bildiğim ve tanıdığım - tabii seven olur sevmeyen olur o ayrı - takdir ettiğim büyük ve güçlü bir devletin başarılı hükümdarı Kanuni Sultan Süleyman, gerek adaletiyle bir çok ülkede okullarda okutulan hukuk kurallarıyla, gerekse Hürrem ile yaşadığı aşkla çekici bir lider ve kişiliktir. Ancak günümüz ekranında dönen abartılı dizilerde Kanuni'nin bir "playboyu" andıran görüntüsü ki bunu Halit Erenç'in yapmacık ve kasıntı oyunculuğu da durumu tetikliyor bendeki bu kanıların değişmesine sebep oluyor.
            
               Bizim hiç bilmediğimiz ve belki de bilemeyeceğimiz gerçekler vardır ve bu gerçeklerden birinde Kanuni'nin her gece ayrı bir kadınla birlikte olduğu anlar ve sapık fantezileri olabilir ve bunların gösterilmesi sanatta "modernleşme" adına olumlu adımlar olarak algılanabilir. Ancak bize farklı bakış açıları kazandıran bu diziden sonra benim tek bir ideolojim oluşuyor: "Ben Kanuni'yim ve benim karizmamım, bilgimin, gücümün, vatanseverliğimin, kahramanlığımın, yedi aleme hükmediyor oluşumun tek bir amacı vardır; o da cinsel anlamda maksimum hazdır. Sen de benim gibi güçlü ol, sen de bu hazzı yaşa . Yoksa çekilir mi bu dünyanın yükü. Hayatına tek bir anlam yükle, gerisine karışma"

Onur Kasırka

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder