5 Mayıs 2011 Perşembe

Mitolojinin Beyazperdesi: Thor

Aşka, kadınlara, ilişkilere, erkeklere, seanslara ve yoğun olan her şeye minik bir ara veresim geldi. İçim dışım aşk meşk ve getirdikleri ile dolunca detoks yapma gereği duydum. Tilkilerim de peşimden geldi yavaş yavaş... 
Mitoloji beyazperdeye çoğu kez uyarlanır ki bazı konular havada kalır, (Troia - Truva, Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief - Şimşek Hırsızı, 300 - 300 Spartalı gibi son zamanlardaki hatalı filmler gibi) bazısında detaylar o kadar iyi işlenir ki bütün duyularınız harekete geçer, bazısında da görsellikten başka hiçbir şey yoktur.
Ben de şu çok konuşulan mitolojik bir uyarlamaya yani Marvel’ın en “yüzüne bakılır” karakterlerinden biri olan ve yönetmenliğini Kenneth Branagh’ın yaptığı 2011 yapımı olup ülkemde vizyona 29 Nisanda giren Thor’a gittim.
Başrollerinde Star Trek’ten (Uzay Yolu) tanıdığımız Chris Hemsworth, Black Swan (Siyah Kuğu) ile bizi bizden eden Natalie Portman, Midnight in Paris’te (Paris’te Geceler) Woody Allen’ın başrolü verdiği Tom Hiddleston, Lethal Weapon (Cehennem Silahı) serisinde oldukça öne çıkan Renne Russo ve Silence Of The Lambs (Kuzuların Sessizliği), Hannibal, The Red Dragon (Kızıl Ejder) gibi sağlam filmlerin en sağlam oyuncusu Anthony Hopkins’in olduğu film tam bir görsel büyü ile insanı çekiyor.
Thor (Chris Hemsworth) Odin (Anthony Hopkins) ve Frigga’nın (Renne Russo) oğludur. Asgard adında tanrısal bir dünyada yaşamaktadır. Bencil, şımarık, kendini beğenmiş, egosu tavan ve Yunan Mitolojisindeki benzeri Ares gibi akılsızca savaşan Thor “kendini bulması” için sürgün edilir. Bu sürgün ona gerçek bir tanrı olması yolunda çok şey katacaktır.
Film 114 dakikaydı ve 3D (üç boyutlu) idi. Böyle olmasına gerek var mıydı -ki bazı sahnelerin bilgisayar efekti olduğu o kadar belliydi ki iki boyutlu olsa bu kadar göze batmazdı gibi geliyor bana- bilemem de o çok boyutluluk durumu alışkın olmadığım için inanılmaz başımı ağrıttı. Gözlükler de uzun süre taktığım için burnumun üzerinde iz yaptı. Yine de perdenin büyüklüğü ve salonun perdeye oranlanmış olması rahat izlenmeyi sağlıyor.
Chris Hemsworth’e eminim Kıvanç Tatlıtuğ tarzı sarışın sevenler bayılacaktır. 15-24 yaş grubu kızlardan ciddi ümidim var bu konuda ki birden bire İskandinav Mitolojisi’ne merak salmaları ve oradaki isimlerle sosyal paylaşım adresleri almaları, iletilerine “Thor sana aşığım, Loki sen bizim her şeyimizsin” filan yazmaları kaçınılmaz olacaktır!
Ve kimsenin bilmediği bir tüyo da vereyim; eğer Marvel serilerini az çok biliyorsanız bu filme de gittiğinizde yazılar geçince hemen kalkıp gitmeyin, inanın değecek.
Saygılar efendim…

  


2 yorum:

  1. Bu gün 11,30 seansı 3D olarak seyrettim, sürükleyici bir filmdi sıkılmadım. beğendim :)
    yorumlarına katılıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. @GEZİ/YORUM: Yorumunuz için teşekkür ederim...İyi okumalar ve seyirler dilerim...

    YanıtlaSil