29 Nisan 2011 Cuma

Umuda Mektup I

Tilkilerim dedi ki “Bir zamanlar mektup vardı, samimi idi, yürekten gelirdi harfleri. Sen de yazsan madem bu kadar samimi isen”. Zeus’un şimşeği elime gelmişti atıyordum ki “Umuda bir mektup yazmak sadece sana yakışır” dediler, sustum.
 
Gözleri görüyordu sadece onu. Sevmek kısık sesli bir eylemdi ta kalbinde unuttuğu bir yerlerde çırpınan. Varlığı varlığında değildi daha. Sözleri atmosferde çarpışmamıştı. Nefesleri yan yana yankılanmamıştı. Yanındaydı. Vardı. Gerçekti. Ama uzaktılar işte. Ve cesaret kapısını çaldığında sessiz bir haykırmanın en sonundaydı, kelimeler zorlanmadı dökülürken kaleminden kağıdına… 
 
"Merhaba,
Söze nasıl başlayacağımı bilmiyorum... Zaten genellikle gergindir bu tür konuların başlangıcı...Ve insan meramını sıfırdan yazarken zorlanır...Ki ben bu satırları nasıl yazdığıma inanamıyorken gergin olmamam beklenemez... 
Beni tanıyorsun, adımı biliyorsun mesela. Beni "görüyorsun" her gün olmasa da... Farkındasın varlığımın... Belki de bu satırları yazabilme cesaretini de tam olarak buradan alıyorum; varlığımı bilmenden... İnan çok zor bu satırları yazmak... Çünkü muhatabım sensin…  
 
Zorsun, çünkü kaygısız ve tek başına görünüyorsun etrafındakilere rağmen… Umursamazsın, mesela otobüs hareket halinde iken atlayıveriyorsun aşağı, sesinde de insanı durduran bir şey var. Duruyor ki o insan sadece dinlemesi gerektiğini biliyor…  
 
Düşünüyorum şimdi. Bu satırları yazmanın zorluğunu ve hala söze giremediğimi…  
 
Seninle normalde bile iletişim kuramıyorken yazmak biraz ‘korkaklık’ gibi duruyor… Ama hayır bu oldukça cesur bir hamle… Seninle uzun diyaloglar kurmak, tartışmak, yazışmak ya da bazen sana sadece günaydın demek, belki bir şeyler içmek, ya da sadece oturmak gibi basit ama beni mutlu edecek şeyler istiyorum kısaca hayatına dahil olmak istiyorum. Adıma ‘Arkadaş’, ‘Okuldan biri’, ‘Hayata Atılma Adayı’ diyebilir veya sadece adımı söyleyebilirsin. İç sesin ne diyorsa kabulüm. Bundan sonrası sana kalıyor sanırım.  
Sana… Sadece sana…” 
 
 
Devamı mı? 
Sonra…. 
Saygılar efendim…. 
 
NOT: Ve önemli bir şey daha; Umuda Bir Mektup Serisi gerçek bir olaydan, hatta şu aralar yaşanan bir olaydan alınmaktadır. İlham'a da ayrıca teşekkür ederim.

1 yorum:

  1. ARKADAŞIM MERHABA BEN SOKRATES :) SAYFAN HAYIRLI OLSUN....

    YanıtlaSil